woensdag 25 maart 2009

Boodschappen met Quemo

Vandaag moest ik naar de stad om wat op te halen. Op de terugweg ben ik bij de supermarkt langs gegaan om een paar last-minute boodschappen te halen.

Met de Versatile was dat een kwestie van klep open, stoel omhoog, spul erin droppen, stoel omlaag, zitten en klep dicht.
Met de Quest gaat het allemaal wat langer duren. Het schuimdekje met de verschillende klittenbandjes (die ik niet eens allemaal vast had zitten en de voorste haal ik niet eens los, daarmee klap ik hem recht naar voren op de neus). Het is allemaal wennen.

4 opmerkingen:

  1. Tja, die klittenbandjes. Dat vond ik bij mijn Alleweder toch beter gaan (zip, zip, klik, klik) dan bij m'n Mango. 't Blijft een beetje pielen voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind mijn Alleweder anders ook nog niet echt het summum van in- en uitstapgemak. De Sunrider bijvoorbeeld met z'n openklapbare deksel moet dan al weer beter scoren op dat punt...
    Vandaar dat ik ook wat allergisch ben voor claims als "De enige echte velomobiel..." en dergelijke.
    Zo simpel is de vergelijking niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mick, Die opmerking zul je dan ook niet horen van de makers.

    Die klep kan je bij even boodschapje halen ook wel onder de fiets steken, en bij droog weer is de klep natuurlijk helemaal weggeborgen. Inderdaad is uitstappen wat lastiger dan bij de fietsen met een openslaande klep zoals de Versatile en de Sunrider. Deze fietsen zijn op een andere gebruikersgroep ontworpen, en hebben dus een andere set eigenschappen. Ieder zijn eigen optimum.

    Groet van Quesjer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het komt elke keer weer neer op één ding:
    concessies doen bij het ontwerpen van een fiets.

    Voor een rijder als Wim S. die eigenlijk alleen lange tochten voor z'n plezier maakt is de Quest wellicht inderdaad de ultieme velomobiel.

    Ik ben een dramkont want ik wil àlles. Ik wil een snelle fiets (Quest), ik wil een enorm wendbare fiets (Leitra), ik wil een fiets die niet zo kieskeurig is met knutselen (Alleweder), ik wil een fiets die een openslaande klep heeft (Versatile). Ik wil een spanzitting in m'n fiets die ook nog eens omhoog te klappen is (Versatile). Zomaar even een paar eigenschappen die ik graag zie in een fiets. Maar de verschillende eigenschappen zitten elkaar soms letterlijk en anders wel figuurlijk in de weg.

    Voor mij is er dus helaas geen ultieme velomobiel en die zal er ook niet komen, tenminste, ik denk niet dat die te produceren valt. Ik kan die fiets alleen krijgen als ikzelf op een gegeven moment de fiets anders ga gebruiken en dus een ander wensenlijstje krijg zoals bijvoorbeeld Wim S. die heeft. Tot die tijd moet ook ik concessies doen.

    Ik blijf erbij: ik zou dolgraag geld en ruimte hebben om zowel Quest als Versatile te bezitten. Voor een ritje naar de stad om een boodschap te doen is de Versatile echt niet trager dan de Quest als je alles meeneemt in het verhaal zoals het instappen, etc.

    BeantwoordenVerwijderen