zondag 3 mei 2009

Hartslag

Hoe het zit met m'n hartslag, ik ben er nog niet helemaal achter.

M'n hartslagmeter heb ik ingesteld met de volgende formule van Sigma:

Männer: 210 - „halbes Alter“ - (0.11 x persönliches Gewicht in
Kilogramm) + 4


Er zijn meerdere vuistregels maar ik hanteer deze. Zo heel erg veel verschil zit er trouwens ook niet in de verschillende formules, misschien een paar hartslagen per minuut meer of minder.

Hiermee kom ik voor mezelf uit op een ondergrens van 150 en bovengrens van 163 voor een gemiddelde inspanning (70% tot 80%). Afgaande daarop lijkt het erop dat ik ongeveer rond de 70% lekker trap. Maar ik ga vandaag even op en neer naar FlevOnice. Dat is 2x 40 kilometer. Het zin veel lange, rechte stukken waar ik dus gewoon mooi snelheid kan maken en constant houden. Vanmiddag meer hierover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten