zaterdag 11 juli 2009

Meer geknutsel

Aan boord van de Quest heb ik 3 geluidsbronnen: een fietsbel, een Sonitron (Versatile-tuter) en de sirene van m'n alarm.

De Versatiletuter geeft een vrij elegant tuutje maar dat is lang niet altijd voldoende. De fietsbel is een herkenbaarder geluid, niet echt super hard maar redelijk vaak wel doeltreffend bij fietsers.

Omdat auto's de Versatiletuter lang niet altijd goed kunnen horen, heb ik besloten om die te 'amputeren' en een ouder plan alsnog uit te voeren: de sirene gebruiken als claxon.

Na wat gesoldeer en stekkers knijpen, was de sirene aangesloten op de claxonschakelaar. De Versatiletuter heb ik verwijderd. Het gat heb ik gebruikt om de sirene achter te plaatsen. Om de enorme bak herrie van de sirene enigszins in te perken binnen de fiets, heb ik van een oude zitting van ibiliet een blokje gemaakt waarin ik de sirene geschoven heb. De voorkant van de sirene is nu omlaag gericht richting het gat. Verder is de opening van de sirene afgedekt naar de zijkanten door het ibiliet.

Ik denk dat ik het nog wel beter moet isoleren qua geluid want de hoeveelheid geluid in de fiets is niet echt aangenaam te noemen. Maar dat is iets voor later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten