donderdag 23 juli 2009

Retourtje Zwolle-Kampen en wat ze doen

Tja, een klein kippeneindje in vergelijking met Zwolle-Apeldoorn en helemaal in vergelijking met Zwolle-Enschedé. Maar goed, elk ritje is er één en idem voor elke kilometer.

Dit retourtje van 24,9 kilometer heb ik gedaan in 47 minuten. Goed voor een gemiddelde van 31,7 km/h. Niet daverend hoog maar komt volgens mij dordat een redelijk deel door de bebouwde kom loopt. Het stuk tussen Zwolle en Kampen is gewoon mooi rijden. Allemaal asfalt en alleen maar voorrang.

In Kampen was een man nieuwsgierig naar m'n fiets. Hij wilde weten of dat nou harder gaat dan een normale fiets. Bij gelijke inspanning absoluut. En waardoor dat dan kwam, door de stroomlijn? Ja, allemaal door de stroomlijn.

Tijdens het instappen presteer ik het om het spiegeltje van het bolletje te schoppen. Na wat duwen en bewegen zit het spiegeltje weer op z'n plek. Ik geef bij het instappen aan dat dat toch wel wat langzamer gaat dan met een normale fiets. Maar dat dat tijdsverschil ruimschoots goedgemaakt wordt in m'n ritje van minder dan een half uur naar Zwolle.

Onderweg tussen Kampen en Zwolle word ik nog even op de foto gezet door een stel in een lichtgrijs metallic Peugeot 107.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten