donderdag 27 augustus 2009

Doorjakkeren

Vandaag was een goed dagje om te fietsen. Ik had de vaart er stevig in. En dat kwam van pas.

Toen ik naar het werk reed en over de IJssel kwam, zag ik dat het fietspad richting Wezep weer afgezet was aan de rechter kant. Fietsers moesten weer spookrijden. En 's morgens is dat niet echt prettig omdat het in de andere richting enorm druk is.

Maar omdat m'n conditie vrij goed was, ben ik gewoon weer de rijbaan op gegaan. Met 45 km/h ben ik de 'omleiding' voorbij gereden. Daarna ben ik met 38 à 40 km/h verder richting Wezep gereden.

De terugweg ging ook heerlijk vlot. Eerst 38 km/h via het fietspad. Maar in Hattemerbroek krijg je een stuk met klinkers en wat ander minder prettige stukken wegdek. Ik ben de rijbaan op gegaan. Daar moest ik notabene inhouden want er reed een tractor richting Zwolle. Ik kon dus gewoon rustig doorrijden. Alleen toen ik het slechte stuk in Hattemerbroek voorbij was, heb ik toch maar weer gekozen voor het fietspad en ben zo de tractor voorbij gestoven met 45 km/h.

Helaas haalt het rijden binnen de bebouwde kom het gemiddelde nogal omlaag. Ik ben geëindigd met 31 km/h gemiddeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten