dinsdag 4 augustus 2009

Wat ze zeggen

Vandaag heb ik meerdere malen een 'njeeeeeeuwn' [poging om een woord te maken van iemand die een impressie van een voorbij sjezende formule 1 racewagen doet] gehoord van volwassen mannen. Blijkbaar is het vandaag het weer ervoor ofzo?

Verder in het winkelcentrum een paar jonge knullen die m'n fiets wel interessant vonden. "Meneer, zit daar een motor in of moet je zelf trappen?" Ik geef eerlijk antwoord. De knul tegen een maatje van hem: "Zie je nou wel, zei ik je toch".
"Wat is het hardste wat u ermee hebt gereden?" Ik stel de wedervraag of hij absoluut de hoogste snelheid bedoelt of snelheid op eigen kracht. Hij antwoordt dat hij het laatste bedoelt. Ik antwoord "50 km/h". De gastjes zijn behoorlijk onder de indruk.
Ook willen ze de prijs weten. Tja... 'meer dan genoeg'.

Ik ga de winkel binnen. Als ik naar buiten kom, vraagt een knul me nog een keer hoeveel de fiets kost. 'Meer dan 1000 euro meneer?'. 'Ja, meer dan 1000 euro'. Ik stap in en rijd weg.

Bij de volgende winkel zie ik, als ik eenmaal binnen ben voor de boodschappen, twee keer dat er jonge persoontjes, van misschien maximaal 6 jaar oud, wat teveel interesse hebben in m'n fiets en over de rand van het instapgat hangen of dat willen gaan doen. Dan is de 'paniekknop' op de afstandsbediening wel even handig. Één druk op de knop en het alarm begint direct te loeien. Dat werkt voldoende om ze weer wat afstand te laten nemen.

Dat ze nieuwsgierig zijn, okee. Dat ze erin willen kijken, okee. Maar kijken doe je met je oogjes. En kom je in m'n fiets kijken terwijl je over het stuurtje van je stepje hangt en daarmee tegen m'n fiets steunt, dan doe je toch iets niet helemaal goed in mijn ogen. Ik wil liever niet nog meer krassen op m'n fiets.

1 opmerking: