zaterdag 26 september 2009

Achterlichtperikelen aanpakken

Vandaag heb ik de Quest op een Workmate gezet, de top eraf geschroefd en het achterlicht maar eens bekeken. Ik schrijf het in één zin maar het heeft allemaal flink wat tijd in beslag genomen, met name het losmaken van de top.

Maar goed, het achterlicht. Ik heb de twee Luxeons, waarvan er één niet goed werkte, uit m'n fiets gehaald en maar eens goed bekeken. Het lijkt erop dat warmte toch de oorzaak is geweest van het mankement. De defecte Luxeon had z'n LEDmodule wat vreemd op de koelplaat zitten. Hij zat wat schuin omhoog. Dat kan maar één ding betekenen: geen contact met de koelplaat. Tja, dan zou het kunnen dat hij te warm is geworden.

Ik heb twee nieuwe Luxeons in m'n fiets gekit. Dat werkt nu dus weer goed.

Omdat de top van de fiets eraf is, heb ik ook mooi even wat andere dingen onder handen kunnen nemen.

Twee kabels voor de elektronica waren losgeraakt. Vermoedelijk te weinig kit gebruikt. Dus heb ik ze opnieuw vastgekit. Verder was wat zelfklevend klittenband op de rechter wielkast niet echt vast meer, dus heb ik dat ook direct vastgelijmd. Hetzelfde geldt voor het ibiliet blok waarin ik m'n alarmsirene heb zitten. Daarvan was ook klittenband losgeraakt. Dat zit nu dus ook weer vast.

De ketting heb ik ook direct een smeerbeurt gegeven. Gewoon aan de voorkant. De trappers kan ik nu mooi rondbewegen en ook bij de ketting kan ik nu goed komen. Dus ook weer een klus geklaard.

Vandaag ligt er nog een moeilijke klus voor me: geduld hebben en gewoon de kit laten drogen. Morgen pas verder gaan. Dan ligt de volgende moeilijke klus op me te wachten. En dat is het dichtschroeven van de top. Dat zal vermoedelijk nooit m'n favoriete bezigheid worden. Wel een pluspuntje is dat ik de vorige keer getracht heb om het subframe tegen de onderbody te kitten zodat het schroeven wat gemakkelijker gaat bij de voorste schroefgaten. En tot m'n grote vreugde heeft de kit goed gehouden. In ieder geval een klein lichtpuntje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten