donderdag 8 oktober 2009

Eigenwijze fratsen

Quemo begint kuren te krijgen. Versleten band, lekke band, gebroken spaak. Maar vandaag meer ongein.

Niet dramatisch maar niet goed. Ik wilde vandaag even goed de accuspanning bekijken met de accu-indicatoren. Dus heb ik de schakelaar omgezet. Maar de rechter gaf geen sjoechem. Geeft niet, vermoedelijk één draadje los en die is heel snel gevonden als ik de elektronicadoos open trek. Maar daar heb ik nu even geen trek in.

Op de terugweg gaf de rechter accu-indicator helemáál geen brandend LEDje weer. De oorzaak daarvan bleek een lege accu te zijn. Toch vreemd omdat die gisteren nog aan de lading heeft gehangen. Maar gelukkig heb ik twee accu's aan boord dus kon ik zo overswitchen naar de andere.

Ik moest een boodschap doen in de stad. M'n fiets heb ik op het alarm gezet. Maar om de één of andere reden gaat het alarm soms spontaan af enkele seconden na inschakelen. Mogelijk dat dit komt door een te gevoelige afstelling van de naderingssensor. Maar dat is dus ook nog niet helemaal in orde.
Toen ik terug kwam bij m'n fiets wilde de contactsleutel niet vlot in het contact gestoken worden. Maar dat is gelukkig ook snel verholpen. Even wat grafiet erin en dat ging weer soepel.

Maar de accu's die bij de Quest geleverd zijn, ben ik niet te spreken over. De accu's die bij m'n Versatile zaten en ook nog bij V006 zitten, zijn veel beter.
De accu-indicator pak ik een andere keer wel aan. De stelschroef van de sensor zal ik wat minder gevoelig draaien in de hoop dat daarmee het spontane alarm verholpen is. De gebroken spaak en de (in dit bericht niet eerder genoemde) achtervering laat ik in de herfstvakantie naar kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten