zaterdag 7 november 2009

Computers en weer knipperellende

Op het werk worden computers van werkplekken vervangen. De oude PC's (Compaq Evo P4's) mogen we meenemen als we dat willen. Ik heb twee stuks gevraagd. En die moesten natuurlijk mee naar huis.
Een collega had er ook twee gevraagd maar zat met het probleem hoe hij ze mee naar huis kon krijgen met de fiets. Voor mij totaal geen probleem. Die kleine systeemkasten van de Evo's gaan zonder problemen in de Quest. Ik kon zelfs beide kasten in één keer meenemen. De ene stond wel deels naast me waardoor ik m'n linker arm niet helemaal normaal kon houden maar goed genoeg om gewoon lekker door te rijden.

Alleen om de computers in de Quest te kunnen zetten, moest ik wel eerst weer de fietspomp ophangen in de staart. Gelukkig is dat een kwestie van twee klittenbandjes vastmaken.

Onderweg begonnen de LEDjes van de richtingaanwijzers op het dashboard weer raar te doen. Als ik links inschakelde, ging rechts ook zwak meeknipperen. Ik begin zo langzamerhand toch de indruk te krijgen dat de pomp de oorzaak is en dat die tegen de stekkers in de staart drukt.

Thuis aangekomen ben ik wat beter aan het kijken gegaan wat er allemaal wel/niet werkte aan de richtingaanwijzers. Foute acties van de richtingaanwijzers aan de buitenkant heb ik gelukkig niet gezien. Het lijkt er dus op dat het probleem zich nu alleen op het dashboard voordoet. Dat vind ik niet zo'n groot probleem.

Maar ik houd het in de gaten want als het wel aan de buitenkant zichtgbaar wordt, dan is dat niet veilig. Maar nu moet ik maar weer eens gaan nadenken/puzzelen waar het probleem nu nog kan zitten. Tja, wellicht de twee diodes die ik nog NIET in de staart gesoldeerd heb, alleen had het euvel dan ook aan de staart zichtbaar moeten zijn volgens mij, dan had daar wel aan beide kanten de boel moeten knipperen en dat gebeurde dus niet.

Toch maar weer even nadenken dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten