maandag 9 november 2009

Grote boze automobilisten en ook wel vrolijke mensen

Of het ligt aan de tijd van het jaar, ik weet het niet maar de laatste tijd lijkt m'n fiets meer aandacht te trekken en uit te nodigen tot commentaar.

Complimenten en geïnteresseerde vragen komen op me af vanuit verschillende mensen. Schilders bij de opvang van m'n jongste dochter, schilders op het werk, mensen onderweg en nog wat meer. Maar mijn aanwezigheid op de rijbaan wordt toch niet door iedereen op prijs gesteld. Afgelopen vrijdag een soort Paulus de Boskabouter met grijze baard en al in een witte bestelwagen die me tegen kwam en hoofd schuddend voorbij reed terwijl hij me strak in de ogen aankeek. Vanmiddag een werkersbusje die luid claxonnerend achterop kwam en dicht achter me ging rijden. Bij een rotonde neem ik meer afstand omdat ik een rotonde vlotter kan nemen maar even later vond hij het weer nodig om m'n fiets van dichtbij te bekijken. Hij heeft vanwege z'n gedrag nog 200 meter langer mogen doen omdat ik wat vlotjes m'n normale stukje naar het fietspad iets te vlot voorbij reed omdat ik m'n hoofd bij andere dingen had.

Doe mij toch maar het geïnteresseerde slag mensen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten