donderdag 24 december 2009

Meer over remmen en versnellingen

Zojuist heb ik m'n fiets even getest op remwerking. In eerste instantie leek het maar weinig verbeterd. Maar ik kon ook met goed fatsoen de remhendel 100% inknijpen. Dat betekent dus dat ze strakker gesteld kunnen worden. En dat heb ik gedaan. En jawel, m'n fiets remt weer goed.

De versnellingen heb ik ook even getest. Maar het geratel van vanmiddag komt denk ik doordat hij mogelijk niet helemaal goed 'uitgeschakeld' was en dus mogelijk niet helemaal netjes op het tandwiel lag. Net heb ik even achteruit geflinstoned en dat ging zonder ratelen.

2 opmerkingen:

  1. Enigzins geinspireerd op de nieuwe Quest handleiding heb ik de rem ook weer in de oude staat hersteld: Een gemeenschappelijk pookje in 't midden. Daarvoor heb ik dan alleen wel het 'Sunridergreepje' gebruikt: Daar 'n dwarsverbinding op gemaakt voor de beide duimen.
    Dus nu al 'n (veel lichter lopende) Q. kettingloop & remhevel in de FAW!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knutselen blijft leuk (zolang het wil lukken in ieder geval) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen