dinsdag 5 januari 2010

Nog maar eens Furious Fred

Gisteren en vandaag heb ik met Furious Fred gereden vanwege de sneeuw. Met name gisteren was ik daar best blij mee want bij de verkeerslichten aan de Spoolderbergweg lag een enorme vracht sneeuw. Daar moest ik dus op gang komen. Dat was me met een Kojak niet gelukt.

Omdat m'n conditie niet optimaal is, mogelijk door minder fietsen afgelopen vakantie en natuurlijk het griepje wat ik vorige week gehad heb, heb ik in Hattemerbroek en Wezep het fietspad genomen. 30 km/h vond ik meer dan genoeg.

Gisteren deed m'n GPS trouwens vreemd. Na meerdere keren opstarten, kreeg ik pas na lange tijd een fix. Als ik m'n GPS mocht geloven, reed ik met een vaartje van 250 tot 300 km/h ergens in Polen. Vanmorgen deed hij het weer goed (tenminste, ik ben in de veronderstelling dat ik vanmorgen daadwerkelijk over het fietspad van de Zuiderzeestraatweg gereden ben met snelheden tussen de 20 en 30 km/h).

Maar toch zinde me iets niet aan de snelheid. Onlangs schreef ik over hoe de Furious Fred gemonteerd moet worden. Ook heb ik het toen gehad over de afgekapte ruitvormpjes in het profiel.
Nu schoot me ineens tebinnen dat ik afgelopen zondag de ruitjes in de andere richting zag wijzen. En ook stond me bij dat ik de pijl met 'front' naar voren heb laten wijzen. En m'n fiets leek meer geluid te maken dan ik me meende te herinneren van de vorige keer.

Thuis heb ik m'n fiets op z'n kant gelegd om de band te controleren. En m'n vermoeden werd bevestigd: ik had FF omgekeerd om het achterwiel gelegd. Dus heb ik hem direct in de juiste richting gemonteerd.

Ik heb er nog niet mee gereden. Maar ik ben wel benieuwd naar snelheid en geluid. Is het m'n verbeelding of maakt het echt uit? Donderdag zie ik wel.

Laatste puntje: gisteren heb ik bij een schoenenzaak een lange metalen schoenlepel gehaald. Een mooie wielkastontsneeuwer :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten