woensdag 24 februari 2010

Egaal dekje

Bij mijn huidige dekje, met klittenband en magneten, heb ik twee klittenbandjes die niet helemaal optimaal zitten. Maar van de 7 klittenbandjes zijn er 4, mogelijk 6 overbodig. Ik heb daarom afgelopen maandag een nieuwe dekje gehaald bij Velomobiel.nl Het betreft een volledig onbewerkt dekje.

Dit dekje heb ik ook weer voorzien van magneten maar tot dusver maar één klittenbandje, en dat is degene middenvoor. Helaas heb ik in het proces bij één magneet net door de bovenkant gedremeld, daar zit nu dus een kleine beschadiging. Erg jammer omdat ik graag een nagenoeg egaal dekje wilde maken met alleen twee dopjes die het klittenbandje middenvoor vasthouden.

Ik heb ook nieuwe magneten besteld die deels reserve worden en deels in de neus van de fiets plaats gaan nemen om het dekje ook goed en vlug op te kunnen bergen. Die magneetjes heb ik nu gebruikt om de randen van het dacron vast te klemmen terwijl de polymeerkit tussen dacron en dekje uithardt.

Mogelijk ga ik toch nog de twee achterste klittenbandjes monteren. Dat doe ik als het opbergen van het dekje niet helemaal naar wens is. Maar het liefst los ik dat laatste op met magneten. Mocht blijken dat met wind de achterste punten van het dekje loswippen, dan zal ik daar nog extra magneten plaatsen tenzij ik al de klittenbandjes heb gemonteerd. Dat wordt dus even afwachten hoe het allemaal zal houden.

Het oude dekje wordt reserve. Die hangt nu met de magneten tegen de binnenkant van de metalen kanteldeur van de garage gekleefd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten