zaterdag 27 februari 2010

Meer magneten

Vandaag heb ik nog eens 4 magneten verwerkt. Deze keer heb ik 4 magneten aan de onderkant van de top van de body geplakt. Deze zullen als hoofddoel hebben om het dekje op te kunnen bergen in de neus.

Tot dusver heb ik altijd het dekje met 3 klittenbandjes vastgemaakt. De achterste punten van het dekje staken nog onder de rand van het instapgat uit. Helemaal handig was dat niet omdat ik het stuur daardoor niet helemaal lekker omhoog kon klappen.

Op de originele plek helemaal voor in de neus was ook geen optie omdat ik dan met de neuzen van m'n schoenen steeds tegen het dekje aan kwam. Het dekje hangt dan namelijk onder invloed van de zwaartekracht omlaag.
Met magneten valt dit op te lossen want die kunnen het dekje omhoog trekken. Omdat er toch al magneten in de rand van het dekje zitten, is het vrij eenvoudig om het dekje dan dus strak tegen de top te laten kleven. Gewoon wat magneten gebruiken.

Het dekje ga ik dus nu toch op de originele plek opbergen. Dit heeft wel één concequentie: de schoenplaatjes heb ik iets meer richting de neuzen van m'n schoenen moeten plaatsen om net voldoende ruimte te maken. Blijkbaar kwam ik met m'n schoenneuzen al bijna tegen de bovenkant van de fiets aan want zonder de schoenplaatjes te verplaatsen zat ik alsnog met m'n neuzen tegen het dekje met magneten aan. Het dekje met de magneten zal misschien 1,3cm dik zijn.

De andere twee magneten zitten een centimeter of 15 bij de spiegels vandaan. Deze zijn om ook aan de achterkant het dekje netjes omhoog te tillen. Hopen dat het bevalt.

2 opmerkingen:

  1. Heb je enig idee wat dat allemaal méér weegt, al die magneten ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je stelt een gemene vraag. Ik heb 12 magneten genomen (de helft van het aantal wat ik in m'n fiets verwerkt heb; ik heb er geen 24 meer liggen).

    Eerste probleem was dat de magneten direct de weegschaal aantrokken. Dus wat kunststof verpakking gezocht om flink wat afstand tussen weegschaal en magneten te creëren.

    Die 12 magneten met 10 kunststof tussenringetjes zijn bij elkaar 83,2 gram. Voor 24 stuks is dat dus 166,4 gram.

    Moeten wat klittenbandjes en van die kunststof dopjes in gewicht verminderd worden. Verder wat dacron en wat kit erbij. Hoeveel het bij elkaar is? Geen idee maar de 200 gram gaat het vast niet halen.

    BeantwoordenVerwijderen