woensdag 17 februari 2010

Wat krijg je als je geen geduld hebt?

Ik weet het, ik weet het..... ik ben knutselziek. Als ik eenmaal iets in m'n kop heb en ik ergens aan begin, dan moet het ook direct af.

Ik ben daarom toch verder aan het knutselen geslagen.

Bij de klittenbandjes heb ik een stukje van de 'harde' versie geplakt zodat ik de klittenbandjes kan oprollen en wegklitten tegen het dekje.





Het dekje heb ik op m'n fiets gelegd, waar de magneten dus al in vastgekit zitten. Vervolgens heb ik het dekje weer vastgeklikt met magneetjes op de bovenkant. Die heb ik vervolgens stevig ingedrukt zodat ze letterlijk een 'indruk' hebben achtergelaten in het dekje.

Het dekje heb ik toen weer verwijderd. Op de plekken met de 'indruk' heb ik twee magneten aan weerszijden van het dekje gekleeft zodat ik rondom het magneetje aan de onderkant kon aftekenen.

Daarna ben ik aan het dremelen geslagen en heb ik kuiltjes voor de magneten gemaakt op de gewenste plekken.



Volgende stap was wat Bison Polymax in de gaten spuiten om daarna de magneetjes erin te drukken. Om de magneten weg te werken en om ze wat beter te fixeren in het dekje, heb ik over de magneten een lapje dacron geplakt van 5 bij 5 centimeter. Dacron had ik nog liggen van vliegers maken, wie wat bewaart, die heeft was..... alweer. Het is mooi dun maar stevig materiaal. Ook dit dacron heb ik met Polymax vastgekit. Geen idee of dat een goed idee is, maar daar komen we dan later wel achter.

Omdat het dacron vrij stug is, wilde het niet goed langs de ronde rand blijven zitten. Daarom heb ik om de rand wat karton gedrukt die het dacron strak tegen het dekje gedrukt houden. Met wasknijpers wilde ik het vast zetten maar helaas, de boel gleed gewoon van het dekje af. Nu heb ik wat ronde metalen ringen gebruikt om het karton op z'n plek te houden. De ringen worden aangetrokken door de magneet in het dekje waarmee hij het karton direct inklemt.



En nu? Nu moet ik...... geduld hebben..... of eigenlijk geduld maken. Jammer dat je dat niet in elkaar kan knutselen.

1 opmerking: