donderdag 25 maart 2010

Helderlichten

Het is een helderlicht en je ziet het slecht tot niet.... een helderlicht op een fiets zonder licht. Als alle helderlichten die ik vanavond tegenkwam, licht zouden geven als een 3W Luxeon dan zou straatverlichting compleet overbodig blijven.

Verder heb ik nog een gevalletje SIS en SVS gehad. Ik reed vanavond vanuit de stad naar huis. Op een gegeven moment zat ik achter een snorfiets met 2 gastjes erop. Het ding reed volgens mijn vers geijkte kilometerteller 39 km/h. Dat laat ik dus echt niet op me zitten. Zeker 's avonds rijd ik goed.
Op de Klooienberglaan ben ik aangehaakt. Toen we linksaf sloegen naar de Twistvlietbrug heb ik m'n kans schoon gezien. Ik stak binnendoor, onder de slagboom door en zette flink aan. De knullen joelden het uit van plezier, tenminste, aan hun stemmen te horen.
Gezien de knullen op de snorfiets toch heel wat van het motortje vragen, kon ik ze nog voorblijven ook met 30 km/h. Eenmaal bovenop wilde het ding ook weer trekken en omlaag begon hij te versnellen. Maarja, dat doet een Quest ook. En wederom flink opgewekt/vrolijk gejoel van de jongens. Ze leken het prachtig te vinden hoe ik ze voor wist te blijven.

Onderaan de brug was het rechtsaf het Twistvlietpad op. Ik kan dat helaas niet meer met 40 km/h doen. De paaltjes die auto's moeten weren, zijn weer geplaatst. In verband met strooien zijn ze de afgelopen winter niet op hun plek geweest. Maar nu is het dus weer rustig aan doen in die bocht.

Maar eenmaal op het mooie rechte Twistvlietpad was de strijd gestreden. Het snorfietsje wilde niet harder dan 39 km/h terwijl ik nog puf had om door te gaan naar 44 km/h. En al heel snel werden ze kleiner in m'n achteruitkijkspiegels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten