maandag 30 augustus 2010

Blij dat ik daar in de stortregen reed

Toen ik gisteren thuis kwam na het retourtje Ane kreeg ik te horen dat het hier in Zwolle niet echt daverend weer was geweest. Gisteravond zag ik op Weblog Zwolle dat er toch wel de nodige schade is ontstaan door harde wind zoals ontwortelde bomen. Ik ben blij dat ik in de stromende regen reed bij Ankum op het moment van de harde wind in Zwolle want die 15 kilometer verderop heb ik behalve de stortregen maar weinig ellende gehad onderweg. Gezien de schade in Zwolle had ik best kans gelopen dat ik aan het 'vliegen' gegaan was met m'n Quest.

Vanmorgen op weg naar het werk werd het nog een keer duidelijk. Langs de Zuiderzeestraatweg (waarvan het fietspad nog altijd niet opnieuw geasfalteerd is helaas, ik moet het doen met bordjes 'slecht wegdek') waren 2 bomen als luciferhoutjes doormidden gebroken. Op het werk kreeg ik te horen van een ingestorte boerderij in Kamperveen (ligt wel een stuk verder weg trouwens) die op sensatiezender SBS6 te zien was geweest (het drama daar leek groter op TV dan het in werkelijkheid schijnt te zijn, het boerderijtje stond al op instorten en was ook al sloopklaar, de eigenaar woont in een fors complex naast het boerderijtje maar dat is niet in beeld gebracht)

Maar goed, blij dus dat ik niet een half uur eerder in Zwolle was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten