vrijdag 17 december 2010

Dat wordt knutselen

Het wordt hoog tijd dat ik m'n fiets weer eens grondig onder handen ga nemen.

  • Mijn fiets laat zich 's morgens niet altijd even gemoedelijk achteruit de garage uitrollen. Ik heb de indruk dat de ketting wel wat vet kan gebruiken. Mijn gok is dat water/vocht toch enige grip heeft op mijn ketting op dit moment. Dat betekent dat bij vorst de ketting dus een stuk stugger wordt
  • M'n fietscomputer reageert niet of slecht. Gistermiddag heb ik praktisch de hele terugweg van werk naar huis zonder werkende fietscomputer gereden. In eerste instantie dacht ik dat een weggeklapt wielmagneetje de oorzaak was. Maar nadat ik die rechtgezet had, deed het euvel zich weer voor. De volgende gedachte was dat m'n spaakspanning te laag is waardoor er teveel zijdelingse vervorming in bochten plaatsvindt waardoor het wielmagneetje te ver van de sensor verwijderd zit. Maar ook die vlieger gaat niet op omdat op een gegeven moment het wielmagneetje goed zat en ik niet in een bocht reed terwijl de teller het niet deed. Soms ineens wel bij hobbelig wegdek en soms ook gewoon totaal niet. Vanmorgen bijvoorbeeld heeft de teller het helemaal niet gedaan. Vreemdgenoeg ook de kadanssensor niet. Vanmiddag deed hij het ineens weer wel. Misschien een vochtprobleem? Misschien een draad die beschadigd is geraakt? Maar dat verklaart nog niet waarom ook de kadanssensor het niet deed. De fietscomputer heb ik ook nog een keer opnieuw op z'n voet gedrukt maar ook dat mocht niet helpen
  • Een 3-tal LEDjes van m'n dashboardkastje doen niet wat ze moeten doen
Maar goed, prioriteit 1 ligt bij de spaakspanning en kettign, prioriteit 2 bij de fietscomputer. De LEDjes zijn niet zo heel boeiend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten