dinsdag 21 juni 2011

Dweil en bange hond

Al een tijdje rijd ik rond met het gevoel dat m'n fiets niet lekker stabiel stuurt, hij dweilde meer door de bocht dan dat ik lekker kon sturen. Enkele dagen geleden begon mijn fietsomputer in bochten naar rechts te weigeren, teken dus dat in bochten de afstand tussen magneet in het wiel en de sensor aan de veerpoot te groot werd en dus dat het wiel enigszins vervormde. Vandaar dat ik vandaag de spaakspanning weer wat verhoogd heb door alle spaaknippels een kwartslag strakker te zetten.
Verder heb ik dit bericht ook gelabeld met 'spaakbreuk'. Niet dat ik spaakbreuk gehad heb maar hij hoort wel in het rijtje thuis. Enorm opvallend trouwens dat ik dus nu al tijden geen spaakbreuk meer heb. Toch de ringetjes achter de spaakkoppen die wederom de uitkomst hebben geboden.
Een eventueel volgende velomobiel ga ik direct met ringetjes laten uitrusten bij de 9 probleemspaken per wiel.

Verder nog het ding met de hond.
Ik ben lang niet altijd braaf bij verkeerslichten. Er zijn verkeerslichten die ik nogal eens door rood rijd, als ik daarmee werkelijk niemand anders kan hinderen. Vandaag was bij zo'n verkeerslicht, waar ik meer dan eens door rood rijd, toch het moment dat ik stopte omdat ik anders te maken zou krijgen met ander verkeer. 2 Fietsers kwamen voor me langs en niet veel later kwam nog een man met bruine aangelijnde hond.
Doorgaans zijn honden eerder nieuwsgierig, agressief of totaal ongeïnteresseerd bij het zien van mijn fiets. Maar deze hond had toch ander gedrag. De man moest flink sjorren aan de halsband om het dier voor mijn fiets langs te krijgen. Het dier vond mijn fiets overduidelijk zéér eng want hij zette zich enorm schrap om elke kans te krijgen om weg te komen. Strak bleef het dier naar m'n fiets kijken terwijl het vel richting kop opstroopte omdat hij zo enorm graag de andere kant op wilde dan zijn baas.

Uiteindelijk heeft de baas gewonnen. Licht werd groen en ik kon mijn weg vervolgen. Wellicht dat deze hondeneigenaar het helemaal niet erg had gevonden als ik wél door rood gereden was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten