zaterdag 3 september 2011

RISsen bij een racefietser die een tractor najaagt.

De vakantie is voorbij. Vandaag ben ik weer naar het werk geweest. Mijn streven om gemiddeld minimaal 100 kilometer per week te rijden is me helaas niet gelukt.
Om het toch een beetje goed te maken, ben ik vanmiddag na het werk via Kampen naar huis gereden. Het was een weinig boeiende rit. Goed, de snelheid zat er behoorlijk in maar verder niet veel interessante dingen meegemaakt of gezien. Ik had op een gegeven moment wel hoop maar die bleek tevergeefs.

Op de fietssnelweg tussen Kampen en Zwolle zag ik in de verte (een paar honderd meter van me verwijderd) een tractor rijden. Achter de tractor zag ik wat heen-en-weer bewegen. Mijn vermoeden was dat er een snorfiets, brommer of racefietser achter zat. Ik heb stevig doorgetrapt om de afstand kleiner te maken. Op een gegeven moment sloeg de tractor af en werd toch echt een racefietser beter zichtbaar.
Maar waarom bleef die racefietser zo lang achter die tractor hangen? Gebruikte hij de tractor als 'haas' of kon hij er gewoonweg niet voorbij?

Op het moment dat mijn RIS-aanval ten einde komt, lijkt het er meer op dat hij de tractor als haas heeft gebruikt. Of hij bij mij nog een poging heeft gewaagd, weet ik niet. Veel kans had hij in ieder geval niet want hij verdween wel héél vlot in m'n achteruitkijkspiegels nadat ik hem met 45 km/h voorbij stoof.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten