vrijdag 14 oktober 2011

Toeterdetoeeeeeet

Niet iedereen is even goed op de hoogte van de verkeersregels. En toegegeven, ook ik ken ze echt niet allemaal. Soms levert dat gebrek aan kennis ergernis op bij die personen. Een mooi voorbeeld, wat trouwens al een flinke tijd niet meer is voorgekomen, is de regel dat fietsen op meer dan 2 wielen die breder zijn dan 75 cm ook de rijbaan mogen gebruiken.
Automobilisten denken 'wegenbelasting' te betalen. Dat hoeven fietsers niet dus 'OPZOUTEN!!! Niet op de rijbaan met die fiets van je'. Zitten ze toch met een paar dingen niet helemaal goed:
1) Het is geen wegenbelasting (meer) maar motorrijtuigenbelasting.
2) Ik ben fietser maar heb ook een auto en betaal net zo goed die vermeende 'wegenbelasting' (lees: motorvoertuigenbelasting) alleen maak ik er minder gebruik van omdat ik doorgaans de fiets pak.
3) Ik mág met mijn meer dan 75cm brede fiets op 3 wielen gewoon op de rijbaan rijden En bij snelheden boven de 30 km/h is de rijbaan vaak de meer verstandige plek, in ieder geval binnen de bebouwde kom.

Maar goed, vandaag toch weer zo'n figuur achter me. Ik had helaas de camera naar achteren niet aan staan. Maar een Toyota stationwagon (type weet ik niet, ik gok een Corolla of een Avensis) kwam kort op m'n staart rijden, ramde de claxon in (hij kon niet inhalen in verband met vluchtheuvels en tegenliggers). Na passeren van de tegenliggers en vluchtheuvels kwam hij luid toeterend voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten