dinsdag 24 januari 2012

Probleem oranje kleur opgelost

Dat klinkt goed toch? De praktijk is anders.

Na flink gepuzzel hoe ik alles qua tijd zou kunnen regelen en hoe ik thuis zou komen (alles is logistiek een behoorlijk gedoe), ben ik vanmiddag naar het bestickerbedrijf gegaan om de fiets te laten bestickeren. Daarna zou ik met de bus naar huis gaan.

Eenmaal bij het bestickerbedrijf aangekomen, ging ik naar binnen. De fiets zou ik achterlaten en morgenmiddag weer ophalen. Maar eenmaal buiten bij de fiets had de baas toch z'n twijfels. De ronding van de kap is op zich niet zo'n probleem maar het materiaal is te flexibel terwijl ze aardig wat kracht moeten zetten als ze de sticker (met behulp van een föhn) over de rondingen willen trekken. Dat gaat dus niet lukken. Maar ook het deksel gaat voor problemen zorgen. Dat is dan wel een stuk steviger, zeker als het op de fiets ligt, maar omdat het deksel zo flexibel is, is de kans groot dat er binnen de kortste keren craquelé (moest even gokken hoe je het moest schrijven maar ik had het gelukkig goed gegokt) zou ontstaan. Zonde van mijn geld, zonde van hun tijd als ik over een maand met slechte bestickering op de stoep zou staan.

Conclusie: racekap blijft carbon. Misstaat de fiets niet maar toch vind ik het jammer.

Maar het oranjeprobleem is verdwenen als sneeuw voor de zon. Laten we het maar zo benaderen.

6 opmerkingen:

  1. En nu met witte tape op de zwarte kap een rugvin imiteren. Wie weet nu hoe een rugvin van een clownsvis er in het echt uitziet! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of je gebruikt gelcoating net als de rest vd fiets maar dat is wel permanent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind dat antwoord nogal vreemd mits er een aantal jaar een stikker op mijn kap van de waw heeft gehangen en toen ik die moest verwijderen was er nog steeds geen blaas of zoiets op gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op mijn fiets zitten heel wat stickers en dat blijft perfect zitten. Alleen flext de body niet zoals het deksel van de racekap dat doet. Ik weet niet waar bij jouw WAW de bestickering zit maar als er 'geen' beweging zit in het oppervlak van de WAW, dan maakt het ook niet uit als ik de bestickeraar mag geloven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien weten ze wel dat je een blog hebt en zijn ze bang voor negatieve publiciteit als het scheurt? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee, het zeker geen gekke gedacht van de stikkerraar.
    Mijn eigenbouw kap voor de Alleweder bestond uit twee lagen van 1 mm P-plastic.
    Daar overheen had ik zwarte folie geplakt en met de föhn na verwarmt om goed te hechten en strak te krijgen.
    Al bij de eerste keer optillen en licht vouwen kwamen er al blaasjes op.
    Na verloop van tijd werden dat barstjes omdat het folie bros werd oiv het zonlicht.
    Stikkermateriaal zal alligt beter hechten en zonlichtbestendig zijn maar problemen zijn niet ondenkbaar.
    Die zwarte kap staat toch prachtig?

    BeantwoordenVerwijderen