dinsdag 1 mei 2012

Ritje Dronten voor nieuwe onderdelen

Na de 'verbrijzelde' veer leek het met verstandig om maar wat meer materiaal op voorraad te hebben. Zo'n veer had ik ge_luk_kig nog liggen maar na monteren niet meer. Vandaar dat ik vandaag naar Dronten gefietst ben om maar wat reserveonderdelen te halen:

- 2 setjes nieuwe veren voor de voorveerpoten
- 4 Jagwire buitenkabels
- 2 Jagwire binnenkabels (ik heb er thuis nog 2 liggen)
- Rubbers om op de voorveerpoten te doen

Het ritje is aangenaam vlot verlopen.

In het verleden moest ik iets verder fietsen: strak 30 kilometer.Tegenwoordig is dat 1,4 km korter. Voorheen reed ik het in een uur. Nu heb ik het gepresteerd om binnen 48 minuten aan te komen.

Het retourtje van 57,2 kilometer heb ik gedaan in 1:35. Goed voor een gemiddelde van 36,15 km/h. Niet gek vind ik zelf.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Quemo,

    Vanwaar die verkorting van de route? Verhuisd? Of een andere instelling van de computer?

    Groet van Quesjer -afstand naar Velomobiel.nl al jaren identiek-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verandering in infrastructuur: aanleg van de Rozentunnel.
    Voorheen ging het via de Oude Wetering. En terwijl ik dat tik, twijfel ik of dat wel de oorzaak is. Routeplanner erbij en..... nee, via de Oude Wetering is zelfs een tikkie korter.

    Blijkbaar ligt het aan de route die ik volg in Kampen. Voorheen reed ik vaak via de Europaweg, tegenwoordig steek ik vaak door het centrum heen.

    Via m'n nieuwe route (Rozentunnel) is het 300 meter verder. Door Kampen Centrum is 1,4 kilometer korter. Netto dus 1,1 km korter. De terugweg ben ik wel via de Europaweg gegaan (ik wilde vol gas van de grote brug naar beneden komen en dan de snelheid zo lang mogelijk vasthouden). Daar dus geen 'afstandswinst'. Helemaal is het verhaal dus niet gedekt met die gegevens. Hoewel ik toch wel vrij secuur ben met het afstellen van de fietscomputer, zou daar toch een stukje oorzaak kunnen liggen.

    BeantwoordenVerwijderen